Sharp

Jag är nog den dummaste jag vet (i alla fall varannan dag, resten av dagarna är jag den smartaste jag vet, moodswings oh yes). Min senaste dumhet:

Jag älskar att laga mat, och kan faktiskt vara en riktig mästerkock. Men jag har inga ordentliga knivar (har inte råd helt enkelt). Så jag köpte för några år sedan ett knivbryne för att mina gamla knivar skulle funka ett tag till. Och jag vässade och vässade men inte fasen blev knivarna vassare! Jag provade några gånger men det funkade inte alls, så det där brynet blev liggandes i en låda, oanvänt fram tills i förrgår.

I helgen fick jag nämligen veta varför mina knivar inte blev vassare: Jag hade "vässat" i fel riktning. Alltså med eggen längs med brynet istället för MOT (om någon förstår vad jag menar). Så jag grävde fram brynet, vässade alla knivar och voilà- knivarna är som nya (eller nästan i alla fall)! Nu jäklar ska här finhackas!

Det första jag gjorde med mina nyvässade knivar var så klart att skära mig i fingret, men hey- det är sånt man får stå ut med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0