Mmmbop

Läser på text-tv (JA, det finns faktiskt fortfaranade sådan stenåldersteknik, jag använder det dagligen!) om Taylor från Hanson Brothers. Minns ni Hanson Brothers? Det var de där tre söta, långhåriga pojkarna som gjorde superhiten Mmmbop och sen inte så mycket mer (väl?). Eller hette bandet kanske bara Hanson? Bröder var de i alla fall, och Taylor var vad jag minns mellanbrodern och den sötaste av de tre. Och nu ska han bli pappa står det på text-tv och jag dör lite av chock.

Herregud var inte han ett barn typ igår? Han kan väl inte bli pappa!?! Detta betyder ju att han är vuxen och att jag också är det och nu börjar tankarna snurra om tiden och livet och döden. För jag har ju faktiskt fyllt trettio och har en dotter som ska börja skolan och en pappa som går i pension om fyra år och hur faaan gick detta till egentligen? Jag var ju nyss tonåring! Finnig och osäker på mig själv men säker på hur världen fungerade och ojojoj så fel jag hade om det mesta då. Antagligen har jag lika fel om det mesta nu men det kommer jag väl på någon gång i framtiden. Men ändå, det där var ju alldeles nyss!

Ja Taylor Hansons faderskap sätter verkligen igång en orkan av funderingar men så ser jag plötsligt nästa rad i text-tv-notisen: "Detta är hans femte barn med frun Natalie". Hans femte. Nej fy fan, nu har jag hamnat i The twilight zone eller i landet Oz eller liknande. Detta är bara för mycket att smälta. Jag går och lägger mig bredvid mitt sovande barn istället. För där står minsann tiden still. I alla fall en liten stund.

Kommentarer
Postat av: Fia

Kom igen lina du är bara så rolig :)) skrattar o får magknip. Kramar fia

2012-04-20 @ 08:23:19
Postat av: Lina

Tack Fia, blir generad men glad av smicker! :) Kram tillbaka!

2012-04-20 @ 09:29:47
URL: http://komigenlina.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Råkade surfa in här. Hehe, håller helt med dig och känner igen mig! Men kan tillägga att Taylor Hanson förutom att göra barn också har fortsatt med att göra musik med sina bröder... Tro det eller ej. T.ex. detta: http://www.youtube.com/watch?v=56VPiS8dPDE

2013-01-25 @ 13:14:49
URL: http://www.facebook.com/wickit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0