Snubbel

Jag har en riktig slapp-lördag och det är skönt. Just nu sitter jag och kollar på reprisen av "Trinny och Susanna" på tv4+ och det är sådär lagom underhållande och ytligt, passar perfekt för den här dagen. Men så blir det reklamdags och de visar klipp från vad som kommer efter pausen och då visar de en kvinna som har blivit omgjord och stylad och fin men så SNUBBLAR hon när hon ska gå och visa upp sig för hela publiken. Och jag klarar inte av att se sånt, klarar inte av att se folk som gör bort sig. Jag måste till och med byta kanal när det blir sådär pinsamt i nån komediserie eller film (som det alltid blir). Reaktionen kan annars bli magknip, illamående och gråtattacker.

Man kan ju fråga sig vad detta beror på. Jag har alltid varit en klumpeduns, och även om jag numera inte bryr mig så mycket om jag råkar göra bort mig, så har jag många händelser från min barndom och framför allt mina tonår, när jag verkligen hatade min klumpighet, och kunde gråta mig själv till sömns för att jag sagt fel sak eller snubblat framför fel personer. Kanske är det den känslan som sitter kvar?

Hur som helst, nu kollar jag på Postkodsmiljonären och var jag inte uttråkad innan så blev jag det nu. Kanske dags ta tag i disken som fortfarande är kvar efter gårdagens middag (jag sa ju att det är en slapp-lördag!). Sen blir det fortsatt slappande tror jag. Det är en sådan dag helt enkelt, och jag skäms inte ett dugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0