Bloj

Har rensat förrådet. Sara fick hjälpa mig eftersom jag har separationsångest även när det gäller otroligt fula små saker. Typ sådana här saker:




Alltså, jag har ju ganska dålig smak men jag är ändå klarsynt nog att veta att de här sakerna är skitfula och att jag aldrig nånsin kommer att ha dem framme eller använda dem. Men slänga dem? Det tar emot. 

Jag minns att jag trodde att den där blåa fågeln var levande och att min gammelmormors ande levde i den (ja, jag var lite sjuk i huvudet som barn). Och de där hästarna som jag målat så otroligt jävla fult köpte jag på en av min morfars loppisar (där vi barn även fick hjälpa till och sälja) och jag minns precis hur där luktade och jag minns att jag även köpte ett fotbollspris och ljög för mina kompisar om att det var jag som hade vunnit det.

Ja, jag har verkligen problem med att slänga saker, men så tänker jag att jag kommer att sluta som sådana där hoarders som jag har sett program om. Och det är ju inte så jävla fresh om man säger så.


Hittade även en lapp i botten av en låda:



Sorry de konstiga färgerna, men jag var tvungen att mixtra för att texten skulle synas. Det är alltså min fina syster Sara som skrivit denna lapp till mig, för en sådär 15 år sen kanske. Gulligt värre. Denna lapp, och liknande lappar, kommer aldrig nånsin att slängas. No fakking way.

Kommentarer
Postat av: pappa lars

Det kan inte vara 15 år sedan. Den måste ha skrivits ännu senare. sara hade inga pengar för 15 år sedan men nu........

2011-04-22 @ 23:26:11
Postat av: Lina

Jo, Sara föddes rik tror jag. Eller sparsam, till skillnad från sin storasyster.

2011-04-23 @ 00:22:42
URL: http://komigenlina.blogg.se/
Postat av: Sara

Du glömde skriva det vi sa om kniven ju!

-Ska jag spara denna? (du visar upp scoutkniven)

- Nja, brukar du tälja mycket?



Din lilla samlare!!! =)

2011-04-26 @ 11:26:32
URL: http://enlitenflickasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0