B-day

Hade tänkt skriva ett jättelångt inlägg om den underbara blodpuddingen jag gjorde på grisblod, rågmjöl, öl, rödlök, äpple och kryddor. Och om de goda potatisbullarna som jag också gjorde själv, och kålsalladen och de hemmagjorda rårörda lingonen och om hur glada och mätta både mor och barn blev....

Men jag är alldeles för trött för att ljuga.

Vi köpte färdig blodpudding, färdiga potatisbullar och ett paket billigt bacon. Stekte upp det och åt med massor av köpt lingonsylt och inte en endaste grönsak (om nu inte lingon räknas som en grönsak). Och det var sjukt gott och jag skiter ju i om det var lite onyttigt för vi åt så mycket att vi nästan fick användning av den där spyhinken.

Och nu ligger vi utslagna i soffan och kollar vi på Ebba och Didrik men Tilda bara hoppar mellan scenerna så jag fattar ingenting. Och jag är glad och trött och ungen min är finast i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0