Saturday night fever.

Lördagskvällen spenderades med fina vänner och bekanta, en tokig hund och massvis med underbar mat. Och, vilket märks lite för väl idag, en jävla massa vin. Fantastiskt kul, men tur att det inte händer så ofta för annars hade min lever nog inte fungerat så länge till.
Idag har jag mest legat och mått illa, men är osäker på om det beror på vinet igår eller om jag håller på att bli magsjuk. För tyvärr verkar vi ha magsjuka i familjen, blääää.
Ett litet lektips så här på söndagskvällen:
Ibland när jag och Tilda kollar på något skittråkigt barnprogram (typ Let's dance) och jag håller på att dö av tristess, så brukar jag köra tvärtom-leken. Leken går ut på att jag ändrar genus på alla som är på teven, alltså: är det en flicka/kvinna på teven pratar jag om henne som en han, och är det en pojke/man på teven kallar jag honom för hon. Att se förvirringen i Tildas ögon (är mamma galen? är jag synskadad? vad är det som pågår?) är oslagbart, det absolut roligaste som finns! Jag rekommenderar er verkligen att prova. Vad ska man med barn till om man inte får mobba dem lite ibland?
Fungerar också utmärkt på fulla kompisar. Eller på vem som helst egentligen. Så jävla kul.
Nu, tillbaka till soffläge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0