Loppa

Loppisfynden från i lördags (ber om ursäkt för den skitdåliga bildkvalitén, insåg inte att jag hade helt fel kamerainställningar förrän jag la över bilderna på datorn och då orkade jag inte ta om dem):



Lite blandade sy- och pysselböcker, 5 kr st!



Spegel med tillhörande lampetter, i väldigt dåligt skick men kan nog bli finfina! (Sigge verkar i alla fall gilla dem!)



En mandelkvarn för 25 spänn, perfekt!



Och så en bild på de tapetprover jag fick hem idag från Måleributiken, superfina! Den med fjärilar ska jag göra en tavla av till Tilda, den andra har jag inte riktigt bestämt... Några tips från pyssliga kanske?



Kommentarer
Postat av: Yoanna

Åh den svarta skulle jag gjort en tavla av om jag vore dig. Eller flera.. Skulle limma upp den på en sån där kanvasduk med hög kant (vad det nu heter)



Kvadratiskt tycker jag är grymt snyggt, kanske du kan dela den på hälften från hörn till hörn (tapeten) och göra en stor tavla av många små tavlor.. hmm, svårt att förklara hur jag menar. Men att t ex använda ena "hörnan" av tapeten och sätta den i hörnet på en enfärgad kvadratisk tavla och sen bara sätta detaljer som matchar i det svarta på tavlan, t ex nån fjäril eller nått?



*tänker hejvilt, blev nog lite rörigt, hoppas du fattade lite iallafall av det jag förklarade) ;-)

2011-05-31 @ 22:07:15
URL: http://www.yoannas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0