Not dead.

Okej, nu har jag ett fungerande internet och en fungerande hjärna igen, så nu kör vi! Tangentbordet är dock inte helt fungerande, så bokstäverna L och T funkar bara ibland. Hoppas det är läsligt ändå.

Det här inlägget blir ett litet potpurri av tankar. Ingen röd tråd alls alltså.

* När jag gick i mellanstadiet fick jag lära mig att vi människor är det enda däggdjur förutom kaniner som har en blindtarm. Men det var väl lögn? Hur som helst, då fick jag för mig att det hela var någon slags komplott. Jag minns inte riktigt hur den där komplotten egentligen såg ut, men det var nog nånting om köttätande och att livsmedelsindustrin och bindtarmar som inte behövs men som ändå är där... Eller nåt. Under samma period trodde jag att jag kunde styra vissa saker med mina drömmar. Jag var minsann lite sjuk i huvudet redan som barn.

Anledningen till att jag tänker på blindtarmar just nu är för att min är borta, och med den tumörjäveln som gjorde den inflammerad. Och det är ju bra, men tack vare den där tumörjäveln måste jag till sjukhuset om ett par veckor för min årliga cancer-koll. Och trots att risken för spridning är liten blir jag så förbannat nervös varje gång jag får den där kallelsen. Så nu rabblar jag anti-cancer-ramsor varje kväll innan jag somnar. Nej, det gör jag ju inte alls, men jag försöker att bara tänka positiva tankar. Positiva tankar dödar cancer, det sa dem.

* Idag har katterna fått kulorna bortklippta. Eller hur man nu gör när man kastrerar katter, vad vet jag? Men det sved i alla fall i hjärtat, både när jag lämnade in katterna och när jag hämtade dem. Alldeles groggy var de, Ufo kunde knappt gå och Sigge la sig i mitt knä och orkade sen inte röra sig mer. Söta kattskrällen, ni är finast! Trots att det luktar kattspya i mitt vardagsrum trots att jag tvättat golvet cirka 12 gånger (var FAN kommer lukten ifrån????).

* Jag har chockerande nyheter. Ni kommer inte att tro era öron, det kan jag lova. Jag tror det knappt själv: Jag har slutat äta socker. Och mjöl och annat skit. Jag, sockermonstret nummer ett, har alltså slutat med mitt knark. Än så länge känns det väldigt bra, men har bara hållt på i en dryg vecka så vi får väl se... Jäkligt pigg och glad är jag, woho! Dessutom är min kroniska diarré som bortblåst! Ursäkta mig alla äckelmagade, man ska ju inte prata bajs när man är fin flicka, men jag har haft så gott som dagliga diarréer i minst tio år. Nu helt plötsigt mitt bajs het normalt. Helt jäkla otroligt. Och skönt för rumpan.

Jag hade tusen saker jag ville säga men så klart minns jag inte ett skit nu... då får jag väl återkomma förresten.

Dagens älsklingar: Mannerström, Tommy och så klart kära Anton Hysén. Det var väl på tiden att någon i macho-fotbollsvärlden kom ut ur garderoben. Lite knasigt att den första som vågade var en liten 20-årig pojke som spelar i division 2 eller nåt. Och ännu knasigare att det 2011 blir en meganyhet att en fotbollskille är bög. Herregud, vad fasen trodde folk? Att bögbaciller inte fastnar på fotbollsspelare?

Nej, det här blev minsann ett alldeles för långt inlägg. Skyller på trötthet och vårglädje. See you later alligators.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jippi, du lever!!! =)



Jag kan berätta att jag varit med om ett hundratal kattkastreringar, och det går som på räls. Man söver katten med spruta, sen plockas håret på pungen (vilket var mitt jobb och dessutom ett mycket roligt jobb) och sen skär veterinären två små snitt, ett vid varje kula, och liksom trycker ut kulorna, skär av dom, och sen låter det vara. Det sys inte för det är ett sånt litet snitt och huden är så tunn där så det blir heller inget djupt sår.

Jag har varit i ett rum fullt av katter som vaknat upp efter kastrering. Dom är jättegroggy, spyr och både kissar och bajsar på sig. Detta var mitt jobb att städa undan tills matte/husse kom och hämtade dem.



Så nu vet du hur det går till!



Tack och hej, fis på dej!

2011-03-10 @ 00:29:14
URL: http://enlitenflickasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0