Kaktusdalen

Att sitta uppe till klockan 3 med "svärfamiljen" (eller den ena svärfamiljen får jag säga, Daniels pappa och hans fina A är andra svärfamiljen) och spela Sverigespelet är kanske inte världens bästa idé när man måste upp tidigt nästa morgon för att pluggapluggaplugga... Men det gjorde jag visst ändå. Och inte för att vi drack massa vin eller så (då blir det ju ofta så att man glömmer tid och rum) utan bara för att vi hade så förbannat roligt. Okej, sista timmen bestod väl mest av hysteriska "jag-är-så-trött-att-jag-inte-kan-sluta-skratta"-skratt och utbrott av typen "Men svara på den jävla frågan nu, jag måste sooooova", men kul var det. Och vann gjorde jag. Så klart, jag är grym på frågesport (speciellt klockan 3 på natten).

Idag har jag alltså pluggatpluggatpluggat tillsammans med D:s syster, vi fick låna deras mammas kontor så där satt vi hela dagen och var duktiga. Hon mer duktig än jag måste jag erkänna, min hjärna fungerade inte riktigt som den borde. Och jag råkade ramla över en massa fina bloggar som jag fastnade lite i... Dumma mig, eller nåt. Men det var roligt med pluggsällskap och skönt att kunna bolla idéer med någon som förstår vad man pratar om.

Kaffet på, böckerna fram- nu fortsätter vi. (Och med vi menar jag jag, mitt enda pluggsällskap nu består av mina två galna katter, inte jättemycket till hjälp.)

Kommentarer
Postat av: Jessica - Mamma till bustrollet Neo

Det var ju jättetrevligt (och bra!) med pluggsällskap!

Jag var lite trist som inte pallade med Sverigespelet, men dagen efter var jag nöjd med mitt beslut. Hade ändå inte vunnit (är urusel på såna spel) och dessutom varit trött som attan dagen efter... :)

2011-05-23 @ 20:50:43
URL: http://ettogonblickisander.wordpress.com/
Postat av: Lina

Ja, det var verkligen trevligt! Är grymt imponerad av hur mycket du fick gjort, så jäkla duktig! :)



Förstår helt att du skippade spelandet. I efterhand kan jag ju se att jag också borde ha gjort det, men det var inte riktigt meningen att vi skulle sitta så länge. En "snabbrunda" var det vi sa. :)

2011-05-24 @ 11:57:08
URL: http://komigenlina.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till bustrollet Neo

Tack så mycket! Jag tycker du också var duktig som kämpade och kämpade...

2011-05-24 @ 15:23:25
URL: http://ettogonblickisander.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0